Siden oktober 2019 har jeg jobbet i en prosjektstilling hos USN. Her har jeg blant annet jobbet med videreutvikling av visuell profil for MARKOM2020.
MARKOM2020 ble etablert av Kunnskapsdepartementet i samarbeid med Nærings- og handelsdepartementet i 2011. Målsettingen var å løfte den maritime utdanningen fra fagskole til et høyere og mer spesialisert nivå.
I løpet av få år er en helhetlig maritim profesjonsutdanning etablert fra fagskole via bachelor- og masterutdanninger til doktorgradsprogram i nautiske operasjoner.
Universitetet i Sørøst-Norge, NTNU, UiT Norges arktiske universitet og Høgskulen på Vestlandet slo sammen sine maritime fagmiljøer for å utvikle en utdanning som vil gi sjøfolk etterspurt spisskompetanse. De maritime fagskolene kom med i samarbeidet i 2012. MARKOM2020 har i prosjektperioden oppnådd mange gode og viktige resultater.
Arbeidet har blant annet omfattet redesign av logo, utvikling av grafiske elementer, definisjon av fargepalett og typografi og arbeid med å finne foto. I den forbindelse har jeg også utviklet en film som skal brukes for å formidle viktigheten av videre satsing på maritim utdanning.